Oto Boya Macunu

intercool görsel
İntercool ( Turbo Soğutucu)
16 Kasım 2020
Fotoğraftan arabanın durumunu anlayabilmek
30 Aralık 2020

Oto Boya Macunu

macun

Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Oto boya macunu. Oto boya macunu aracın hasar almış kaportasının onarıldıktan sonra küçük ve kılcal tesviye gibi durumların dolgu yapılmasını sağlayan kaporta onarım malzemesidir. 3 çeşit kaporta onarım oto boya macunu vardır. Ancak 3 çeşit tinde görevi aynıdır. Sadece sağlamlıkları birbirlerinde farklıdır.

  Bu çeşitlerin isimleri,

– Düz Macun
– Metal ( çelik ) Macun

– Polyester macun

Olarak adlandırılmaktadır.

    Ancak genel olarak onarım yapıldıktan sonra maliyet ve tesviye kolaylığı nedeniyle düz macun kullanılmaktadır. Metal ve polyester macun isimlerinde de anlaşıldığı gibi dolgu yapılması ve sonucunda kuruduktan sonra çok sert olması nedeniyle zımpara yapılarak boya yapılacak kıvama getirilmesi zordur. Ancak sağlamlığı  ve kalitesi göz önünde bulundurulursa özellikle kritik bölgelerdeki hasar onarımlarında kullanılması gerekmektedir.

   Macun kaportası tam anlamıyla düzeltilmiş bir parçanın küçük tesviye gereken durumlarında kullanılması gereken dolgu malzemesidir. Gereğinden fazla sürülmesi durumunda, kaporta sacının özelliğini bozabilir. Bunun sonucunda boyandıktan kısa sürede çatlama ve dökülme yapmaktadır. Kaportanın düzeltilmesi mümkün olmayan durumlarda macuna başvurarak duvara alçı çekercesine macun sürülmesi kısa sürede onarılan bölgenin eski hasarlı haline benzer bir duruma döneceği gerçeği kaçınılmazdır. Onarımın kalitesi dolgu malzemesinin ne kadar atıldığınla da aynı orandadır. Fazla dolgu malzemesi macun kullanılan onarım durumlarında kalitesiz ve gelişi güzel işlem yapıldığı anlaşılmaktadır.

Ön kaput

  Macun özellikle ön kaput gibi fazla ısı gören parçalarda onarım sırasında en az kullanılmalıdır. Isı zaman içerisinde macunu bozmakta ve boyada döküntü olmasına sebep olmaktadır. Ön kaput gibi parçaların kaza sonrasında onarım sırasında fazla macun kullanılması yerine değişim yapılması doğru onarım işlemi olacaktır. Sonrasında dökülerek ikinci bir maliyet çıkması durumunu gibi yanlış bir durum yerine, değiştirilerek tek seferde hasarın çözüme ulaştırılması daha doğru olacaktır.

  Genel olarak işletmeler arasında bir parçanın onarım olabilir veya olmaz gibi ayrı sonuçların çıkmasının nedeni macundur. Hasarın türüne göre düzeltildiği zaman ciddi şekilde dolgu malzemesi macun çekileceği tespitini işin daha başında anlayabilen işletmeler, parçanın değişmesine kanaat getirir. Ancak para odaklı ve müşteri memnuniyetine önem vermeyen işletmeler fazla dolgu malzemesi macun kullanarak onarım yapıldıktan kısa süre sonra döküntü ve çatlaklar olacağını bile bile onarım yaparak araç sahibini mağdur bırakır. Böyle mağduriyetler yaşamamak için değişmesi gereken parçaların  dolgu malzemesi macun ile fazla miktarda  uygulanarak onarım yapılmasını istemeyiniz. Teşekkürler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir