Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Plastik aksam onarım. Plastik aksam onarım aracınızın kaportasından tutunda yolcu kabini ve motor sisteminde bulunan ham maddesi plastik olan tüm parçaların onarılmasıdır. Bu parçalar esnekliği ve uzun ömürlü olmaları nedeniyle tercih edilmektedir. Günümüzde geri dönüşümün önem kazanması ile birlikte plastik ham maddeli parçalarında bu geri dönüşüme en iyi şekilde yanıt vermesi nedeniyle araçlarda bulunan genel olarak tüm parçalar plastik ham madde ile üretilmekte ve tasarlanmaktadır.
Plastik aksamlar metal ham maddeli aksamlara göre daha hafif ve darbelere karşı daha fazla koruyucudur. Günümüzde üretilen genel olarak tüm araçların tampon darbe emici bariyerleri plastik olup darbeyi aldığı gibi esnekliği vasıtası ile tekrar itmesi neticesinde yolcu kabinine zararın az yansıtıldığı keşfedilmiş ve bu sebepten dolayı metal alaşımlı aksamlar yerine plastik v . b aksamlar olarak tasarlanmıştır.
Plastik aksam parçalar diğer ham maddeli parçalara göre onarımı kolay ve onarım şekil yelpazesi geniştir. Profesyonel kişi ve işletmeler tarafından onarım yapılması durumunda ikinci bir hasar durumunda aynı esnekliği göstererek aracınızı ve sizi koruması mümkündür. Özellikle yedek parça fiyatlarının yükselmesi ve araçların kozmetik görüntüsünün önem kazandığı günümüzde plastik aksamlar ve onarımı daha da önem kazanmıştır.
Plastik aksam onarımı basit yapıştırıcılar ile olması mümkün değildir. Bu tarz onarımlar kısa zaman deforme olmakta veya aynı yerden darbe almadan kırılabilmektedir. Ucuz onarımların genelinde basit yapıştırıcılar bir yana hasarlı bölgenin üzerine normal onarım macunu sürülerek az bir tesviye yapılması neticesinde üzerine boya atılmakta ve onarım yapıldı denilmektedir. Ucuz onarım yapan her yer gibi sizi mağdur etmekte ve plastik aksam onarımında da aynı şekilde mağdur edebilmektedir. Ucuz onarım yapılan bir onarım, geri dönüşü olamayacağı için doğru onarımın yapılmasına engel olması nedeniyle plastik aksamın değişmesine sebep olabilmekte ve ciddi maliyetler karşınıza çıkabilmektedir.
Plastik aksam onarımı plastik kaynağı şeklinde olmaktadır. Plastik aksamın üzerinde bulunan plastik ham madde koduna göre olan plastik kaynak teli ile yüksek dereceli ısıtıcılar ile gerçekleşmektedir. Plastik aksam üzerinde bulunan ham madde koduna uygun olmayan plastik kaynak teli kullanılması bile onarımın gerçekleşememesine veya sağlam olmamasına neden olmaktadır. Plastik aksam onarımı özellikle tampon gibi sürekli darbeye maruz kalan yerlerde ise plastik onarım kaynağı yapıldıktan sonra plastik macun ve plastik astar sürülmesi ile birlikte tesviye işlemi yapılmalı ve sonunda boyanmalıdır. İşlemler sırasında kullanılan tüm ürünler plastik ham madde uyumlu olması gerekmektedir. Bu da onarımın kalitesini ve işçiliğin maliyetini yükseltmektedir. Ancak onarıldıktan sonra ikinci bir darbede ilk hasarda olduğu gibi direnç ve koruma göstermektedir.
Plastik aksam onarımı ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, riskli motor parçalarında yapılmasını hasarın türüne göre uygun bulmamaktayım. Özellikle motor sıvılarının çalıştığı bölümlerde onarım yapılması ve kılcal çatlaklar nedeniyle motor sıvılarının belirli periyodlar ile kontrol edilmemesi neticesinde büyük motor hasarına yol açmaktadır. Hasarın onarılması veya değişim kararını profesyonel kişilere bırakmanızı tavsiye etmekteyim. Teşekkürler.