Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Uyku Modu. Uyku Modu sürüş sonrası aracı park ettiğinizde ve stop etmeniz neticesinde belirli süre sonunda araçta bulunan güvenlik sistemleri hariç tüm sistemlere giden akımı keserek akü’nün bitmemesini sağlayan elektronik sistem özelliğidir. Genel olarak 2000 ‘ li yıllardan itibaren tüm araçlara eklenen bu özellik, tasarruf ve güvenlik açısından ciddi önem teşkil etmektedir. Sisteminin temel amacı tasarruftur. Ancak zaman içerisinde güvenlik açısından da büyük yararı keşfedilmiştir. Elektronik sistemi olan tüm araçlarda bu sistem bulunmaktadır.
Uyku modu aracın aküsüne büyük yarar sağlamaktadır. Bununla beraber sistem içerisindeki aşırı yüklenmeleri stop edildiği zaman alarak aracın elektronik olarak yıpranmasını önler. Uyku moduna geçemeyen ve böyle bir özelliği olmayan araçlarda elektronik arızaların oluşma riski çok yüksektir. Uyku modu sayesinde aracınızda değişmesi gereken elektronik parçaların montaji veya onarımı daha kolaydır. Uyku modu sırasında iken eğer araç çalıştırılma pozisyonuna getirilmez ise sistem üzerinde değişiklik hakkı doğmaktadır.
Güvenlik sistemlerine sağladığı yararlar ise aracın üzerinde bulunan akımın sadece güvenliği yönlendirilmesi güvenliğin arızaya geçmemesine ve görevini tam anlamı ile yerine getirebilmesini sağlar. Uyku modu aracın yanında park halinde iken elektrik kontağından çıkabilecek yanma riskini sıfıra indirir. Uyku modundan her çıktığında aracın tüm sistemlerin kontrol edilmesi nedeniyle ufak bir arızanın dahi çok hızlı bir şekilde uyarı verilerek anlaşılmasını sağlar. Bu sayede düşük maliyetli bir elektronik hasarın büyümesini engeller.
Uyku modunun yararları detaylandırıldıkça çoğaltılabilir. Ancak sistemin çalışmasını engellen durumlarda aynı şekilde çoğaltılabilmektedir. Bunların başında aracınıza yanlış bağlanan elektronik cihazlar ve yazılımlardır. Cihazların yanlış bir şekilde bağlanması aracın uyku moduna geçmesini engelleyebilir. Veya araç uyku moduna geçse de aküden akım çekmeye devam eder. Her iki şekilde de bu özellik görevini yerine getirememektedir. Yazılım konusunda ise araca sonradan yapılan yazılımların yanlış ve kalitesiz olması nedeniyle araç yapması gereken komutları unutabilir. Veya bu özellikler ortadan kalkabilmektedir.
Bu sebeplerden dolayı aracınıza yapılacak elektronik işlemler tüm işlemlerde olduğu gibi bilinçli ve profesyonel kişiler tarafından yapılmalıdır. Uyku modu aracın elektrik – elektronik veya mekanik sistemlerinde negatif yükün alınmasına büyük katkı sağladığı için bu özelliğin olumsuz etkilenmesine neden olacak bir duruma maruz bırakmayınız. Teşekkürler.
2 Comments
Merhaba tayfun bey
Benim 2001 model fabia aracım var. Uyku moduna geçmemesi sorunu var sorunun nerden kaynaklandığı belli merkezi kilitten. Bu sebeple 2 günde akü boşaltıyor araç. Merkezi kilit ile akü arasına Tetik koydum bu sayede merkezi kilit devre dışı kalarak kapıları Manuel olarak kapatıyorum. Size sormak istediğim bu sorunun ana kaynağı sizce kontrol ünitesi mi yoksa kilit beynimi. Nokta vuruşu yapabilmem için sorunu nerde halletmem gerek.
Not. Araç pc ye bağlandığında sorun görünmemektedir.
Merhaba,
Aracın büyük bir ihtimalle tesisatında bir sorun olması nedeniyle aküyü bitiriyor olmalı. Kapı tesisatlarına ve kapıyla kontrol ünitesindeki tesisatı kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bir yerde kaçak v.b durum olması nedeniyle akımı çekiyor olabilir. Kilit mekanızması aküyu bitirecek kadar akım çekebilicek bir araç olmadığından ilk yaptığınız işlem yarar sağlamamıştır. Diagnostik yaparkenden orijinal cihazını bağlarsanız muhakkak tesisatta veya başka noktalarda bu durumla ilgili arıza verecektir.