Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Yağ Eksiltme sorunu. Yağ Eksiltme sorunu son zamanlarda ciddi şekilde gündemde. Bunun temel sebebi araca uygun olmayan yağ kullanılması ve imitasyon ürünlerdir. İmitasyon tüm sektörlerin sorunu olduğu gibi otomotivinde başlıca sorunlarındandır. İmitasyon ürünler ucuz olması nedeniyle bazı servislerin araç kullanıcılarını yanlış yönlendirmesi nedeniyle araçlarına bunun takılmasının uygun gibi görerek ilerleyen zamanlardaki büyük sorunların tetiklenmesine neden olur.
Motor yağının dahi imitasyonu olması bir o kadar üzücü ve piyasa kirliliğidir. Piyasada bu tarz ürünleri kullanan ve kullanılması için teşvik eden işletmelerden uzak durulmalıdır. Motor yağ eksiltme sorununun temelinde, motor periyodik bakım malzemelerinin yan sanayi veya imitasyon olması yatmaktadır. Motor yağ eksiltmesi tatbikide bir kaçak veya km yüksekliğine bağlı olarak motor contalarının özelliğini kaybetmesi nedeniyle de olabilir.
Ancak motor contalarının bile deforme olmasının temel nedeni yine imitasyon ve yansanayi ürünlerdir. Sebebi ise aracın normal çalışma değerlerini sağlayamaması nedeni ile diğer parçaların özelliklerini bozmaktadır. Kısa zamanlı maliyette tasarruf sağlanmış gibi gözükse de aslında tasarruf değil zarar edilmektedir.
Motor yağ eksiltme konusu turbo sistemli araçlarda daha yaygındır. Sebebi ise turbo sistemli araçlarda turbonun arıza yapması veya deforme olması nedenlidir. Turbo sisteminin yağlama işlemi için gerekli yağ, motor sistemi ile ortak kullanılmaktadır. Bu sebepten dolayı yağ eksiltme durumunun sebeplerinden bir diğeri de turbodur.
Turbosuz motor sistemli araçlarda ise piston yağ segmanlarının deforme olması ve motor yağlama bölümündeki yağı piston yanma odasına kaçırması nedeniyle yağ eksiltme sorunu ortaya çıkmaktadır. Piston segman konulu makalemde piston yağ segmanı ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
Yeni tip motor sistemlerinde yüksek basınçlı kompresyon nedeniyle araçlar hem seri küçük motor hacimli olmasına rağmen güçlüdür. Bu sebepten dolayı kayıt altına alınmaya değmeyecek derecede eksiltebilir. Ancak şunu da belirtmek isterim ki 1.3 – 2.0 motor hacimli bir araç ortalama 4 – 5 litre arasında yağ almaktadır. Periyodik bakımdan yanlış tasarruf sağlamaya çalışmak nedeniyle 200 gram dahi eksik konması kayıt altına alınmayacak kadar eksiltme de üzerine eklenerek aracınıza zarar verebilmektedir. İmitasyon ve yan sanayi ürünün yanında bilinçsiz yapılan işçilikler zaman içerisinde aracınıza zarar vermektedir. Şunu da belirtmek isterim ki aracın motorunun parçalarının deforme olması yağın kalitesi ve eksik yağdan dolayıdır. Belirli zaman içerisinde yükselerek sorun yaratır. Bir anda araç yağ eksiltmez zaman içerisinde aldığı darbeler nedeniyle yağ eksiltmeye başlamaktadır.
Geçmişte periyodik bakımlarının düzenli şekilde yapılmaması yağ eksiltmesine davetiye çıkarır. KM si düşük araçlarda rastlanan yağ eksiltme sorunları da bu sebepten kaynaklanmaktadır. Araç düşük km li olabilir, ancak motor yağlama sistemine gereğinden fazla bir sorun nedeniyle hava girmesi motor yağının hızlı deforme olmasına neden olmaktadır. Periyodik bakım gereğinden daha önce yapılmalı yağlama sisteminde bulunan gereğinden fazla hava alma durumu onarılmalıdır. Aracınıza yapılan bakım sadece yağ, yağ filtresi, yakıt filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değildir. Teşekkürler.