Herkese Merhabalar bu makalemizin konusu Lastik Basınç Sensörleri. Lastik Basınç Sensörleri aracınızın lastiğinin hava basıncının düştüğü zamanlarda, gösterge paneli vasıtası ile haber veren jant sistem parçasıdır. Lastik Basınç Sensörleri araçların jant ve yürüyen aksam tasarımlarına göre çeşitlendirilmektedir. Ancak temel amacı sizlere lastiklerin basınç durumu göstermektir.
Lastik basınç sensörleri jantın üzerinde de olabilir. Veya aracın iskeletinde olarak, oradan ölçümleyebilir. Lastik basınç sensörleri hayat kurtarabilecek özelliğe sahiptir. Lastiğinizde olan ufak değişikliği bile size bilgilendirmesi neticesinde araç sürücüsü olarak önlem almanızı sağlar. Bu sayede yüksek KM hızlarda olumsuz durumlarla karşılaşmamanızı sağlar. Tatbikide yararlı olduğu gibi sıcak ve soğuk hava nedenli durumlar nedeniyle bazen sizlere yanlış bildirimler yapmaktadır. Sık sık olmasa da hayatı önem taşıdığı için bu durum göz ardı edilebilir.
Lastik Basınç Sensörleri anı lastik patlamalarını size bildiremez. Bu neden den dolayı özellikle jant üzerinde bulunan sensörler zarar görebilmektedir. Veya lastiğinizin patladığı bölge profesyonel bir lastik servisi bulunmamakta ise Sensörü kırarak sizi maddi olarak üzebilmektedir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için öncelikle lastiklerinizi belirli periyodlar ile değiştirerek durumunu gözden geçiriniz. Tatbikide sürüş sırasında yolda zarar verecek maddelere dikkat ediniz.
Lastik basınç sensörleri konusunda yapılan en büyük hatalardan biride kısa süreli lastik şişirme sprey köpükleri. Bu köpükler aracınızın jant tipi lastik basınç sensörlerini bozmaktadır. Lütfen bu kimyasalları kullanarak aracınıza zarar vermeyeniz. Lastik basınç sensörleri marka ve model doğrultusunda fiyat olarak pahalı veya uygun olabilir. Uygun fiyat dahi olsa kendi elimiz ile bozmamız gerekmez. Kışlık lastik ve yazlık lastik adaptasyonu gereken bu sensörler, sönser özelliği doğrultusunda ikaz vermesi durumunda aracınıza kısıtlı performans uyarısı bile verebilir.
Hiç umulmayacak bir arıza gibi gözükse de bunun temel sebebi lastik basınç sensörüdür. Lastik basınç sensöründen aldığı değerler doğrultusunda araç beyni aracın durumu ile alakalı olumsuzluk tespit ederek aracı korumaya alabilir. Lastik basınç sensörleri uzun yolculuklarda sıcak soğuk dengesi nedeniyle özellikle virajlarda arıza bildirimi atabilir. En yakın benzinlikte lastik basınçlarınızdan emin olarak bir diğer benzinliğe kadar lastiklerinizde basınç kaybı olup olmadığını deneyebilirsiniz. Eminim ki genel olarak uzun yolculuk nedenli bir bildirim olacaktır. Lastik basınç sensörleri sıfırlama işlemini bazı araçlar yola çıkılması ile kendiliğinden yapabilir. Eğer yapmıyor ise o zaman aracın gösterge ve torpido bölgesinde sıfırlama düğmesi bulunmaktadır. Teşekürler.