Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Egzoz bağlantı takozları. Egzoz bağlantı takozları egzoz sistemi ile karoser gövde arasındaki kauçuk yapılı bağlantı elemanıdır. Egzoz sistemi motor sistemine bağlı olması nedeniyle motordaki vibrasyonları üzerinde barındıran ve egzoz bağlantı takozları sayesinde karoser gövdeye, bu vibrasyonların gitmesine engel olur.
Egzoz bağlantı takozları ufak bir sistem elemanı gibi gözükebilir. Ancak aracın motoruna ve konforuna büyük etkisi bulunmaktadır. Egzoz bağlantı takozları aracın marka ve modeline göre farklılık göstermektedir. Her aracın gövde ve taban tasarımı farklı olduğundan dolayı egzoz sistemi başlangıcı olan motor çıkış manifoldun dan egzoz sistemi son çıkışı susturucuya kadar olan sistemin, taban üzerindeki izlediği yol farklıdır. Tabandaki izlediği yol farklı olduğu gibi egzoz bağlantı takozunun bulunduğu konumlar, kaç adet egzoz bağlantı takozu gerekliliğide farklıdır.
Egzoz bağlantı takozları kopması yada işlevinin kaybetmesi beklenmeden değiştirilmelidir. Kauçuk özelliğini kaybetmesi motor vibrasyonunu hissetmenize ve motorun yaratmış olduğu bu vibrasyonu çıkış manifold bağlantı yerine gereğinden fazla hissettirmesi nedeniyle çıkış manifold bağlantı yerleri zarar görebilir. Çıkış manifold bağlantı yerlerinin zarar görmesi demek motor silindir kapağının zarar görmesi demektir. Egzoz bağlantı takozu gibi yüksek maliyet gerektirmeyen bir parçanın, yarım motor açmak gibi büyük masraflara yol açma gibi ihtimalini yaratmayalım.
Özellikle turbo beslemeli motor sistemlerinde egzoz lastiklerine daha fazla önem gösterilmelidir. Ortalama bir egzoz lastiğinin ömrü benim incelemelerim doğrultusunda 80.000 km olduğu kanaatindeyim. Daha fazla km tatbikide gidebilir. Her markanın kalite politikası birbiriyle aynıdır diyemeyiz. Ancak erken değiştirmenin zararı olmaması nedeniyle 80.000 km’de değiştirmenin yararı olacaktır.
Aracınızın gövdesinin veya motorunun yıpranmasını engelleyen parçalardan bir tanesi bağlantı takozlarıdır. Bağlantı takozları aracın motorundaki veya motorundan karosere aktarılan vibrasyonları dengelemesi nedeniyle aracınız deforme olmamaktadır. Vibrasyon artması hem konforsuz bir sürüş hem de aracın randımanlı çalışmamasına yol açmaktadır. Randımansız çalışması neticesinde de mekanik ve elektronik arızalar ortaya çıkmaktadır.
Mekanik ve elektronik arızaların en çok çıkaran araçları incelemeniz durumunda karşılaşacağınız en belirgin tespit bağlantı takozlarının zayıf ve 80.000 km ortalamasının altında değiştirilmesi gerektiği olacaktır.
Egzoz bağlantı takozlarının orijinal tercih etmeniz tavsiyemdir. Ancak bazı markaların ki pahalı olması nedeniyle eşdeğer ürünleri de tercih edebilirsiniz. Kullanım ömrü açısından aynı olmayabilir. Bu farklılığını da ortalama değiştirme süresinden önce değiştirerek kapatabilirsiniz. Teşekkürler.