Piston Segmanları

araba rot ayar sistemi
Rot ayarı
21 Mayıs 2020
Hasar onarım işlemleri
Onarım mı? Değişim mı?
26 Mayıs 2020

Piston Segmanları

piston segmanları

piston segmanları

Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Piston segmanları. Piston segmanlarınla ilgili bilgi sahibi olmanızı istedim. Çünkü günlük hayatınızda aracınızla ilgili büyük ölçüde işe yarayacağını düşünüyorum.  

    Piston segmanları yanma odası ile piston yağlama kısmındaki hareketli duvardır. Bu duvar sayesinde yanma odasında oluşan basınç yada yakıt yağlama kısmına geçmez. Yağlama kısmındaki basınç yada yağda aynı şekilde yanma odasına geçemeyerek olumsuz bir olay yaşanmasını engeller. Ayrıca bu segmanlar pistonun yüksek sıcaklıklarda genleşip büyümesini, çalışması gereken sınırda tutarak görevini yerine getirmesini sağlar.

   Piston segmanları pistonun çalıştığı yanma odasına çalışma hareketi neticesinde yağlama yapmasını sağlayarak, motor bloğunda ince bir yağ tabakası oluşturur. Bu sayede Piston çalışma işlemi sırasında yağlama yapmadan çalışmaz. Bununla birlikte piston ile blokta köprü görevi görerek. Piston üzerindeki ısıyı bloğa iletir. Blokta yükselen ısı soğutma sisteminin tam anlamı  ile harekete geçmesini sağlar. Bloğun soğuması pistondaki sıcaklığı düşürerek piston herhangi olumsuzluk yaşamadan çalışmasına devam eder. Segmanların görevi arabanın çalıştığı her anda çok mühimdir. Segmanlarınızın zarar görmesi veya zaman içerisinde eskimesi bu işlemlerinin yapılamaması ve arızaların oluşmasına sebep olmaktadır.

  Piston üzerinde en az 3 adet segman vardır. Bunlar,

  • Ateşleme segmanı

Yanma odasında sızdırmazlığı sağlayan segmandır.

  • Kompresyon segmanı

Yağ kaçağını önlemek ve sızdırmazlığı sağlamak içindir. Yanma odası basıncı ve yağ basınç bölgesindeki basınçları birbirine karıştırmamasında büyük rol oynar.

  • Yağ segmanı

Yağın yanma odasına akışını önlemek ve piston hareket esnasında iken blok kısmını yeterli düzeyde yağlama görevini yapmaktadır.

   Piston segmanları en az 3 kademeden oluşmaktadır. Segmanlardan birisinin görevini yerine getirmemesi tüm sistemi altüst edebilir.

   Genel olarak aracın motoru bitti denildiğinde segmanların eskimesi sonucu ile oluşan arızalar yada direk segman gerekli sorunudur. Segmanın değişmesi gereken bir aracın yağ yakma veya yanma odasında basınç olmaması gibi sorunlar görülmektedir.

Motor yağ katkıları

    Piston segmanlarının görevinin anlaşılması ile beraber bir konuya değinmek istiyorum. Yağ yakan araçlar için özel üretildiği söylenen ve hiçbir güvenilirliği olmayan motor yağ katkıları. Bu katkılar aracınız için çok zararlıdır. Aracınızı iyileştirmez, daha kötü hale getirir. Bu ilaçların genel olarak amacı motorun bütün kanallarının tıkayarak yağ akışını yavaşlatmaktır. Buda tam yağlama olmaması nedeniyle aracın zarar görmesine neden olur. Böyle olumsuz bir olay yaşamanız durumunda bu olaydan rant kazanılmasına izin vermeyeniz. Olumsuz yaşadığımız ve bizi üzen durumlarda doğru kararlar vermemiz zor anlardandır. Doğru karar verebilmemiz için neyin ne olduğunu bilmemiz yeterli olacaktır. Teşekkürler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir