Mekanik Onarım

polen filtresi görseli
Polen Filtresi
2 Mart 2020
trafik sigortası kanunları
Trafik Sigortası Genel Şartları
6 Mart 2020

Mekanik Onarım

Mekanik onarım

mekanik onarım

Herkese merhaba arakadaşlar bu makalemizdeki konumuz mekanik onarım.

Onarım çeşitlerini ayrı ayrı ele almak istedim.

Onarım çeşitleri ile ilgili bilgi sahibi olmanızı ve neyin nasıl olduğu ile ilgili bilmeniz gerekenleri söyleyeceğim.

Bir işlemin nasıl olması gerektiğini bilmeniz işçilik pazarlık yapma kültürünüzü bile etkileyecektir.

Pazarlık

Bir işin inilebilicek fiyat bakımından dip noktaları bilmeniz pazarlıkta sizin ve pazarlık yaptığınız kişinin avantajına olacaktır.

Mekanik onarım aracın motor ve yürüyen aksamı ile ilgili olan tüm parçaları içermektedir.Mekanik onarım aracın kaportası gibi değildir.

Genel olarak parçalar bozulduğunda değişmesi gerekmektedir.

Günümüz çağında motor revizyonları bile genel olarak mümkün olmamaktadır.

Mekanik onarımlar kalitesiz ve güvenilir olmayan servislerin en sevdiği işlemlerden birtanesidir.

Kozmetik

Sebebi ise kaporta gibi kozmetik olmadığı için araç sahibi aracı teslim alırken kontrol edebilmesi pek mümkün değildir.

Arızanın veya hasarın büyütülmesi çok kolay olup daha fazla ücretler talep etmesi çok kolaydır.

Aracın parçalarının veya motorunun sadece temizlik yapılması neticesinde araç sahibine revizyon yapıldı.Diyen kötü meslektaşlarımı gördüm.

Ayrıca sürekli olarak aracın başka kısımlarından arıza çıkarmasını sağlayan serviselerde bulunmaktadır.Bu zihniyette kişiler nitelikli dolandırıcıdır.

Bu tarz olumsuz durumlar çogaltılabilir.Öncelikle aracımızı iyi tanımalı ve referanslı güvenilir yerleri tercih etmelisiniz.Piyasada her sektörde olduğu gibi ucuz yere talep fazla gösterilmekte.

Ucuz

Ucuz tabi yaptırabilir.Ancak diğer onarım ile ilgili makalemde belirtiğim gibi bununda alt sınırları vardır.

Onun altına inilmesi kalite açısından mümkün değildir.

Ucuza yapılan rektefiye ucuza yapılan ön takım ucuza yapılan periyodik bakım aracınıza ve size hayır getirmez.

Piyasada yaşanılan sorunlardan güncel olarak haberdar olan biri olarak.

Motor yağını üzerinden çıkan yağı koyanı,fren disklerini değiştirdik diye taşlatanı,ön takım yapıldı denerek.

Sadece en çok ses yapan Z rotları değiştireni v.b örnekleri sık sık görmekteyim.

İksir

Aracın 10.000 km sonra enjektör arıza ile gelmesi için depoya kesme şeker iksiri yapanlara kadar uzayıp giden bir serüvene aman dikkat edininz.

Son pişmanlık fayda etmez.

Burası ucuz diye geldik hakkınla yapacağını düşündüğünüz yerden daha fazla para ödedik aracımız hala olmadı demeyin.

Aracınızdan soğuyup markayı kötüleme psikolojisine girmeyin.Mekanik olarak olan arızaların çoğuna kronik diyen bilgisiz kişilere inanmayın.

Aracınız ile sevdiklerinizi taşımaktasınız.Trafikte giderken aniden motorun stop etmesi veya frenin tutmaması ölümle sonuçlanabilir.Sadece bakım yaptırdım.

En fazla motor arızaya geçer dururum diyen konuyu önemsizleştirenler olabilir.

Dikkat

Ancak 90 KM hız ile giderken motorunuz stop etsin.Direksiyon ağırlaşır.

Fren pedalı şişer.Aracınız hiç umulmayacak tepkiler verir konu bir hayli tehlikeli bir hal alır.Lütfen kendinizi ve çevrenizi düşünerek hareket edin.

Araçların motorları önceden revizyon yapılabilmekteydi.Ancak yeni seri motor bloklarının metal alaşımının değişmesi.

Bunun yanında motorda bulunan parça kaleminin fazla olması revizyonu durdurma eşiğine getirdi.

Sandık olarak sıfır motorların fiyatlarının uygun olması bunun yanında sandık motorlara iyice yönelti.

Mekanik onarım sonrasında belirli bir zaman onarım işleminin türüne göre aracınız sürücü nezdinde kontrol altında olmalıdır.

Ufak bir olumsuz belirtide servise bilgi verilmelidir.

Motorunuz için yapılan bir işlem veya revizyon sonrasında rodaj dönemi bulunmaktadır.

Bunu servisiniz yaptığı işleme göre ne kadar süre ve nasıl kullanmanız gerektiğini muhakak söyler.Her aracın motoru aynı değildir.

Bu marka x markasının motorunu kullanıyor diyenlere aldanmayın.Markalar benzer motorlar kullanabilir ancak muhakkak bir takım değişiklikler yapmaktadır.

Değişiklik

Aynı marka aynı model aynı seri iki aracın bile motorlarında veya yürüyen aksamında değişiklikler söz konusu olabilmektedir.

Ufak bir mekanik onarımın sandık motor değişimene kadar gidebilicek durumlar açması kaçınılmaz bir gerçektir.

Düzen

Kullandığı takım aracınıza gösterdiği düzen ve davranış mekanik onarımın maliyetini ortaya çıkarır.

Bu durumların nezdinde nerede yaptırmanız gerektiğinızın kararını veriniz.Aracınıza ne olduğu değil nasıl yapıldığı önemlidir.Teşekkürler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir