Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz İntercool (Turbo Soğutucu ). İntercool Turbo sistem elemanlarından biridir. Görevi Turbonun sıkıştırdığı havayı alüminyum radyatör peteklerinden geçirerek havanın soğumasını sağlar. Bu sayede motorun ve turbonun aşırı ısınmasını engeller. Havanın soğuması neticesinde motor sistemine daha yoğun bir hava girmekte. Bu durum performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Soğuk havalarda oksijen molekülleri birbirine daha yakın olması nedeniyle intercool diğer atmosferik ve turbo intercoolsuz araçlara göre daha iyi performans sağlamaktadır.
İntercool belirli periyodlarla değişmesi gereken parçaların başında gelmektedir. Yüksek basınçça sürekli olarak maruz kaldığı için belirli km aralığında değişmesi aracınızın performansı ve motorun sağlığı nedeniyle iyi olacaktır. İntercool turbo ve turbonun motora bastığı basınçlı havayı stabil ısıda tuttuğu gibi motor ısısını da stabil tutmaktadır. İntercool hava emmiş sisteminde yer alması nedeniyle emmiş sisteminde oluşan, sistem sorunlarını aracın performansında çok kısa zamanda hissettirmektedir. İntercool bulunan araçlarda basınç kaybı veya emiş sisteminde basınç olmaması sonucunda araç çalışmamakta. Yada vurun tulu şekilde çalışarak arızaya geçmektedir.
Toz v . b maddelerin intercoolun içine girmemesi gerekir, girmesi durumunda turbo ve intercool sistemi başta olmak üzere tüm motor zarar görmektedir. İntercool sağlığını temel etkileyenlerin başında hava filtresi gelmektedir. Hava filtresi emmiş sistemine giren tüm havayı süzerek hava emmiş sistemine vermektedir. Hava filtresinin kalitesiz veya pis olması, tüm sistemin olumsuz etkilenmesine yol açacaktır.
İntercool aracın turbo ve motor hacim büyüklüğüne göre kapasitesi belirlenmektedir. İntercool değiştirilmesi sonucu turbo basıncının üzerinde hacme sahip ise o aracınız için iyi anlamına gelmez. Nedeni ise turbo sistemi basınçlı bir sistemdir. Turbo tüm intercool sistemini, intercool büyük olması nedeniyle gerekli zamanda doldurabilecek kapasitede olamadığı için gaza tepkimeler azalacak ve araç istenilen performansı vermemesine neden olacaktır. Fabrikasyon turbo basınçlı veya motor hacimli araçlarda sadece intercoolu büyütmek mantıksız ve zararlı bir durumdur. İntercool büyütmek yerine aracın üzerinde bulunan intercoolu soğutucu hava davlumbazları veya fan motoru takılması daha mantıklıdır.
İntercool patlaması veya kılcal basınç kayıpları aracınızın motor arıza ikazı vermesine veya kısıtlı performans durumuna girmesine sebep olur. Özellikle kılcal basınç kayıpları uzun yolculuklarda yüksek süratlere çıkılması nedeniyle basıncın yükselmesi sonucunda ortaya çıkmaktadır. Giderilmez ise arıza ikaz verme sıklığı artacak kılcal kaçaktan turbo sistemine toz v. b maddeleri alarak, turbo ve motorun arıza yapmasına neden olacaktır. Teşekkürler.