Herkese Merhabalar Bu makalemizdeki konumuz Araba Koçu İnstagram sayfasında sadece Pazar günleri yayınladığımız ilginç arabalar. Belirli periyodlarla onları faydalı bilgiler Sekmen’ tine aktararak instagram kullanmayan arkadaşların sitemizdeki faydalı bilgiler sekmendi sayesinde buradan görebilmesini sağlamak istiyoruz.
1992 yılında Mercedes W201 kasaya elektrikli motor monte ederek test etmiştir. Ancak aracın kasası ağır olduğundan dolayı ve motorun fazla elektrik tüketmesi, az mesafe gitmesine sebep olduğundan araç seri üretime geçmeden proje ertelenmiştir.
Citroen bx19 1980 Yıllında yapılmıştır. O döneme göre farklı ve dijitalleşmeyi yansıtmayı başarabilmiştir.
Fransa’nın karanlık dönemlerinden biri olan Nazi işgalinde, Paris sokaklarında sadece askeri araçlar gözükmekteydi. Ancak mühendis Paul Arzens yaratığı bu tasarım sayesinde 1942 yılından itibaren L’Oeuf Electrique Paris sokaklarında görünmeye başladı. O zamanın imkanları doğrultusunda üretilen bu minimal araç elektrikli ve tam dolu şarj ile 100 km gidebiliyordu. Maksimum hızı 60 km/s olan bu aracın toplam ağırlığı ise 350 kg’dır.
1965 model Dodge Deora, bir pick-up olarak tasarlanan bu araç ilginç görünümü nedeniyle o zamanın ve günümüzün en enteresan pick-up diyebiliriz. 2.8 Litre 3 ileri manuel şanzımanlı, karoser gövdenin ortasında bulunan motorlu, arkadan itiş olan ve Harry Bentley Bradley tarafından tasarlanan bu araç maalesef seri üretime geçmeyi başaramadı.
1979 Model Lancıa Medusa. 1970 Yılların sonunda enerji krizi nedeniyle otomotiv sektöründe tasarruf önem kazanması nedeniyle düşük sürtünme katsayısı, performans ve yakıt tasarrufu sağlayan araçlar tasarlanmaya başlanmıştır. Medusa tasarımı enteresan bir tasarım değil, aerodinamik tasarımın ilk örneklerindendir. Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanan bu araç 2.0 Litre 120 ps 5 ileri şanzıman ve arkadan itiştir.
Nıssan S-Cargo Nıssan tarafından 1989 yılında tasarlanmaya başlayan, 1993 – 2006 yılları arasında üretilen Nıssan markasının enteresan ve kullanışlı otomatik panelvan aracıdır. Dış görünüşü Citroen 2CV Fourgonnetten esinlenilmiş olup. İki kapılı 1.5 litre 3 ileri otomatik şanzıman önden çekişli olan bu araç Japon tasarımcı Naoki Sakai tarafından tasarlanmıştır. Japonya Yokosuka ‘ da Nıssan fabrikasında üretilmiştir.
Tasco (Amerikan Spor Otomobil Şirketi) Gordon Buehring tarafından 1948 yılında kurulan bu şirket kendi tasarımı olan bu araçtan bir adet üretmiştir. Uçaklardan esinlenen ve Mercury markasının şasesini kullanarak alüminyum gövde parçaları ile birlikte inşa edilmiştir. V 8 ile Mercury kısaltılmış şase sayesinde bir spor araba için olması gerektiği randımanı verebilmekteydi.
1930 yılında William Bushnell Stout Motorlu araç şirketi tarafından üretilen Stout Scarab (şişman bokböceği). Stout Scarab dünyanın ilk fiberglass gövdeli ve hava süspansiyonlu aracıdır. Arkadan V 8 motorlu dünyanın ilk minivanı olarak kabul edilmekte. Bunun yanı sıra zamanın geniş ailelerinin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmıştır. 2000 ‘li yıllardan itibaren hayatımıza giren kaza esnasında üstün güvenlik sağlayan uzay şaseyi 1930 ‘larda bu araca eklenmiştir. Ancak doğru bir pazarlama stratejisi olmaması nedeniyle az sayıda üretilmiştir.
Fransız markası Citroên 1932 – 1957 yılları arasında 760.000 adet ürettiği Traction Avant. Dünyanın ilk geliştirilmiş önden çekişli olan bu aracı 1.3 litre ve 2.8 litre silindir hacmi seçeneği ile 2. Dünya savaşı sırasında ve sonrasında Fransızların simgesi olmuştur. Maksimum hızı 135 km’dır. André Lefèbvre ve Flaminio Bertoni tarafından tasarlanan, ilk olarak F 1 sistemin kullanılmasına öncülük eden araçlardan biridir.
Ferrari Modulo – Pininfarina 512 S 1970 model olan bu otomobil, mükemmel aerodinamik tasarımı ve yüksek motor hacmi sayesinde 0 – 100 arası 3.1 saniye olmakla beraber 340 km / s hıza ulaşabiliyor. 5.0 motor V 12 olan bu aracın tasarımı Paolo Martin, Pininfarina aiitir. 5 ileri şanzımanlı bu araç zamanın en hızlı aracı olduğu gibi günümüzde bile en hızlı araçlarla kıyaslanabilmektedir.
Vauxhall markası’nın 1911 – 1914 yıllarında ürettiği Dünyanın ilk spor otomobili Prince Henry. Bu otomobil 4.0 silindir hacimli 65 ps ve 75 ps motor seçenekli olup 4 ileridir. O zamanın şartlarına göre motor sistemi açısından yüksek teknolojili olan bu araç 1.250 kg’dır. Tasarımı Laurence Pomeroy ait olup 4 silindir 2.800 rpm devri verebilmektedir.
Tucker 48
1948 yılında yapılan bu araç, arkadan motorlu körüklü süspansiyonludur. 1905 kg ağırlığa sahip olan bu araç ilginç far tasarımı ile zamanının en dikkat çekici araçlarından biri olmayi başardı. Ancak bazı olumsuz durumlar nedeniyle kısa zaman sonra fabrika kapanmak zorunda kaldı.
Araçlar ile alakalı daha fazla görsele ulaşmak için instagram sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Teşekkürler.