Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Yakıt filtresi. Yakıt filtresi isminden de anlaşılacağı gibi yakıtı süzen ve motora temiz yakıt gelmesini sağlayan motor sistem elemanıdır. Yakıt filtresi görevi bakımından motor için ciddi önemlidir. Yakıt filtresi cam tip, kağıt tip, demir tip, plastik tip olmak üzere aracın motor sistemine göre şekillenmektedir. Ancak hepsinin görevi aynıdır.
Yakıt filtresi belirli periyodlar ile değişebilen ve değişmesi gereken parçaların başında gelmektedir. Koşullara ve motor tiplerine göre uzun KM değişimleri önerilse de tatbikide önerim her 10.000 KM değiştirilmesidir. Şiddetle orijinal ürün kullanılmasını ve değişim esnasında çıkan yakıtın durumu kontrol edilerek yakıt kirliliği tespit edilmesi durumunda başka yakıt istasyonuna veya kullanıcı hataları kontrol edilmelidir. Yakıt tipi Benzin, Dizel, LPG, hiç fark etmez yakıt filtresi çalışma prensipleri ortak olan tüm motor tiplerinde zorunlu olarak değiştirilmelidir.
Bu tip filtre çok sağlam, değişimi iki periyodik bakımda bir olabilir düşüncesi yanlıştır. Lütfen yanlış düşüncelere aldanıp kanmayınız. Yakıt filtresi periyodik bakımda diğer filtrelere göre daha pahalıdır. Değiştirilmemesi veya kalitesiz ürün kullanılması sizi kısa süreli tasarruf sağlamış gibi gözükmekte. Ancak ileri ki dönemlerde motor sistem arızaları ile karşılaşma riski 2 kat daha fazladır. Özellikle Benzinli araçlarda yakıt filtresi uzun KM sonrasında değiştirilir gibi bir zihniyet olduğunu görmekteyiz. Bu da aynı şekilde yanlış benzinli araçlarda da 10.000 KM de bir değişmelidir.
LPG ve Benzin ortak kullanım araçlarda da yakıt filtresi konusunda hassasiyet gösterilmediğini hatta ve hatta LPG filtresi tıkanmaz yada işlevini kaybetmez diyenini bile gördüm. LPG sisteminin filtresi de işlevini kaybeder veya tıkanabilir. LPG Benzin ortak araçları kullanımı ilerleyen zamanlarda detaylı değineceğim. Şu an için yakıt filtresi için konuşmak gerekirse,
Sürekli LPG veya Benzinde kullanmak diğer yakıt sisteminin öncelikle filtresini daha sonrasında yakıt filtresini kurumasına, büzüşmesine v . b nedenler doğrultusunda özelliğini kaybetmesine neden olur. İki yakıt sistemi bulunan araçlarda muhakkak 2 günde 1 yakıt sistemleri arasında geçiş yapılmalıdır. Sıralı sistem LPG Yakıt sistemleri gibi sadece ilk çalıştırma yada zorlanınca geçmekten bahsetmemekteyim. Sistem gereği yapılır ama bu işlem yeterli olmayabilir. En iyisi kendiniz yakıt sistemleri arasında geçiş yaptırmanızdır.
Yakıt filtrenizi korumanın veya sistem işleyişi gereği işlevini yerine getirebilmesine yardımcı olabilmek için kaliteli yakıt ve yakıt katkıları kullanmanızı şiddetle tavsiye etmekteyim. Bununla birlikte düşük yakıt seviyesinde kullanmamak ve devirsiz sürüş kullanımlarından uzak durunuz. Teşekkürler.