Herkese Merhaba bu makalemizdeki konumuz Onarım mı Değişim mi?
Bu soru hemen hemen her kaza sonrasında karşılaştığımız can sıkıcı sorulardan biri. Piyasada arabanın parçası değişince pert, ağır hasarlı, asfalt üzerinde altmış takla atmış gibi değerlendirilen yanlış algılar sebebiyle, değişmesine veya onarım yapılmasına karar vermek bir hayli zor. Aslında bu zorluğu yaratanda biziz bu da ayrı mesele.
Öncelikle arabalar canlı varlıklar gibi bir hasar sonucu kendini yenileyebilen varlıklar değil. Yada yaradılış doğası gereği zaman içerisinde kendiliğinden gelişebilen varlıklar değil. Arabaların parça parça bütün parçalar birbirlerine takılarak yaratılan varlıklardır. Fabrikadan çıktıkları gibi kullanılabilen canlılar gibi büyümesi yada gelişmesine beklenmeyen varlıklardır. Yani bir kaza sonucu fabrikadaki gibi işlem görerek yenilenir yada onarılır.
Onarım sırasında parçasının değişmesi fabrikadan ilk çıktığı halinle aynı olacağı için parçasının değişmesi en doğrusudur. Ancak düzeltilip aracın düzeltilen kısmı fabrikadan ilk çıktığı gibi olabilecekse tatbikîde değişmesine gerek yoktur. Bakınız düzeltilip aracın fabrikadan ilk çıktığı haline dönebilecekse diyorum. Alt kısımdaki fotoğraf gibi macun dediğimiz boyacı tesviyesi ile çamurluğun üzerine bir çamurluk daha yapılacaksa o onarım değildir.
Bir aracın orijinal denebilmesi için fabrikadan çıktığı ilk durumu gibi olmalıdır. Tabii görseldeki gibi onarım gören aracın hasarı büyük, birde bunun küçük olanları bulunmakta. Bunlar büyükteki kadar işlemlerin kısa sürede kötü yapıldığı anlaşılmaz. Ama kötü yapılan işlem muhakkak ucuzdur.
Aracınızın kaportasının ufak bir yerinde hasar var boyanması düzeltilmesi lazım. Onarım sırasında yapılanlar çok önemlidir. Aracınızın saçının inceltilmesi veya galvanizinin zarar verilmesi ve tekrardan revize edilmemesi kanser gibi o saçı çürütecektir. Şimdi o parça değişmeyince orijinal mı olacaktır.?
Tatbikîde değişen parçanın kalitesi de önemlidir. Orijinal veya eşdeğer olmayan parçalar takılırsa o zamanda orijinal olmamaktadır. Sonuçta o zamanda fabrikadaki durumuna dönemez. Kalitesi yedek parçalar aracın kozmetik görünüşünü olumsuz etkileyeceği için eminim ki sizde beğenmeyeceksiniz.
Plastik parçaların, bir hasar durumunda değişmesi saç olan parçalara göre daha da gerekli olduğunu söylemek isterim. Plastik parçalar onarım gördükten sonra esnekliğini kaybetmesi nedeniyle ufak darbelerde bile çatlamaları veya kırılmaları kaçınılmaz oluyor. Aracınızın onarım esnasında parçasının değişmesi veya değişmemesi kararını anlattıklarımı göre vermeniz kısa veya uzun vadede sizin çıkarınıza olacaktır. Onarım yapılamayacak hasarlar onarılması durumunda kısa süre sonra onarılan yerde bozulmalar ortaya çıkıp tekrar masraf çıkaracaktır.
Doğrusunu bildiğimiz çözümleri, yanlış olarak bildiğimiz doğrularla çözmeye çalışmayalım. Teşekkürler.