Rot ayarı

sıfır arablar
Sıfır Arabalar
18 Mayıs 2020
piston segmanları
Piston Segmanları
25 Mayıs 2020

Rot ayarı

araba rot ayar sistemi

araba rot ayar sistemi

Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Rot ayarı. Rot ayarı aracın tekerleklerinin, aracın karoser gövdesine göre yolda düz ilerlemesini sağlayan ayarıdır. Aynı zamanda arabanıza yön vermenize yarayan ön tekerleklerinizin birbirlerine senkronize bir biçimde hareket edebilmesini sağlayan ayardır.

   Rot ayarı aracınız ve sizin için hayati önem taşımaktadır. Aracınız seyir halinde iken kontrol edilebilmesine kolaylaştırır. Ayarın bozuk olması gibi durumlarda, seyir halinde yaşanabilecek ufak bir olumsuzluk bile hakimiyeti kaybetmenize yol açabilir.

Direksiyon kutusu

  Aracınıza yön vermenizi sağlayan sistem direksiyon kutusudur. Rot ayarı da direksiyon sisteminde bulunan rot kolu ayar noktaları ile yapılmaktadır. Aracın 4 tekerleğine bağlanan elektronik açı ölçer sensörler sayesinde açıların bilgisayardaki kalibrasyona getirilmesi için direksiyon kutusundaki bulunan rot kolu ayarı gevşetip yada sıkarak kalibre edilir. Rot ayarı direksiyon kısmından kalibre edilir.

   Ancak ;

   Aracınızın arka tekerleklerinde açı kayması mevcut ise cihaz 4 tekeri senkronize ederek kalibre ettiğinden dolayı arka tekerleğin konumunun düzeltilip rot ayarı yapılması gerekir. Aksi takdirde aracınız düz gitmez ve seyir halinde iken sapmalar yapar hakimiyet sağlamanız zorlaşır.

   Özellikle yüksek hızlarda seyir halinde iken aracın tekerleğinin yere basma kuvvetti hız artıkça azalması nedeniyle aracınız hakim edilemez bir hal alacaktır. Bunun yanı sıra ani fren yapmanız durumunda sapma ve düz giderken sürekli düz gitmesi için yöneltmeniz gerekecektir. Bu durum hem sizi yoracak hem de emniyetsiz bir sürüş olmasına sebep olacaktır. Rot ayarınızın bozuk olması aracınızın ön takımının ve lastiklerinizin hızlı yıpranmasına yol açacaktır.

   Rot ayarınız bozulmasına genel olarak sebep olan durumlar,

  • Rot başlarının bozulması
  • Rot kollarının bozulması
  • Ön takım sistem elemanlarının bozulması
  • Kaza sonucu bozulmalar
  • Arka dingilin yamulması
  • Direksiyon kutusu arızaları
  • Hızlı kasisten geçmeler
  • Kasislerden tek teker kasise gelecek şekilde geçmeler
  • Aracın yüksekliğinin değiştirilmesi
  • Aracın tekerleklerinin boyutunun  büyütülmesi
  • Park etme esnasında aracın tekerleklerini park alanında kaldırım v . b cisimlere vurmak
  • Travers ve şase kaymaları
  • Tekerlek havalarının uygun olmayan basınçlarda kullanılması

Aracınızın tekerleğine alacağı her darbe rot ayarınıza olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Rot ayarının düzeltilmesi yüksek maliyetler gerektiren bir işlem değildir. Ancak bozuk bir şekilde kullanılması, yüksek maliyetli arızalara yol açmaktadır. Rot ayarınızı sürüş esnasında iken durumunu kontrol ederken asfaltın durumuna dikkat ediniz.  Bozuk asfaltta rot ayarınız doğru değilmiş gibi bir durum hissetmenize sebep olabilir. Teşekkürler.  

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir