Arazi Taşıtları

EGR Valfi ( egzoz gazı geri çevirim valfi)
EGR (egzoz gazı geri çevirimi valfi)
8 Mayıs 2020
far ve far ayarı
Far ve far ayarı
10 Mayıs 2020

Arazi Taşıtları

Arazi taşıtları

Arazi taşıtları

Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz Arazi taşıtları. Arazi taşıtları isminden de anlaşıldığı gibi arazi yüzeylerde, çakıllı yollarda, bozuk arazilerde o alanlar için dizayn edilmiş süspansiyon sistemleri sayesinde rahatlıkla kullanılabilen araçlardır. Özellikle son yıllarda Off–road ( yol dışı ) arazi araç sporları yaygınlaşarak büyük ilgi görmeye başlamıştır. Orada bulunan araçlarda da gördüğümüz gibi büyük tekerlekler teker kasa yüksekliği en üst seviyede ve 4×4 kilitli diferansiyelli araçlar olduklarını görüyoruz. Öncelikle 4×4 olmayan bir araç off-road aracı veya off-road sporcusu olamaz.

  Arazi taşıtlarının 4×2 versiyonları çiftlik, tarla, off-road amacı olmayan işler nedeniyle kullanıma uygundur. 4×2 Araçları bilinçsiz aks mesafeleri, uyumsuz kasa teker mesafeleri, yetersiz motor hacimleri ile replika off-road araçlarına çevirerek kendinize arazide kalmak için uygun aracı yaratmayın. Ülkemizin vergi koşulları ve 4×4 arazi taşıtlarının rayiç değer yüksekliği ne kadar sizleri 4×2 ‘ lere yöneltse de size tavsiyem böyle bir maceraya bulaşmayınız.

Yanlış

   4×4 araçları bile off-road düzenlemesi yapayım derken normal yolda bile düz gidemez hale getiren yanlış uygulama merkezleri ve bireylerde bulunmakta.

  Şunu belirtmek isterim ki ;

   Arazi taşıtlarını off-road düzenine getirilmesi doğru kişilerle ve merkezlerle mümkündür. Ancak bu tarz bir araç gündelik kullanım için uygun değildir. 2 – 3 saatlik bir off- road parkurundan çıkan araç bir takım sorunlar veya sorun yoksa bile kontrol için düzenleme yapılan servisine gitmelidir. Sorun yokmuş gibi gözükebilir. 1 ay, 3 ay belki de 6 ay    düzenli olarak off- road yapılır gündelik kullanılabilir. Ama sonrasında ufak bir sorunu zaman içerisinde büyüyerek karşınıza ciddi bir sorun olarak çıkacağını bilmelisiniz. Veya arazinin en eğlenceli yerinde aracınız kalabilir. Bunlar bir yana düzenli olarak bakım ve kontrol yapılmadığı durumlarda motor yorulması ve kasa deformasyonları çok hızlı olup aracınızın randımansız bir hal alması kaçınılmaz olacaktır. Tüm araçların bakıma ihtiyacı vardır. Ancak bu tarz performans gerektiren araçları bir sporcu olarak görebilirsiniz. Formunda olmaması ısınmadan koşması kendisine ciddi zarar verdiği ortadadır.

Suni

  4×4 arazi araçlarına yükseltme veya büyük tekerlek gibi olaylar bir yana sadece yazılım ile motorunun suni güçlendirilmeye çalışılmasını kınıyorum. Arazi taşıtlarının mekanik bir işlem yapılmadan yazılım atılması nedeniyle büyük bir oranda motor arızaları yaptığını görüyoruz. Orijinal araçlarını ile arazide yeterli performans almak istiyorsanız eğer ;

  Aracın kitapçığını a- z okumanızı tavsiye ederim aracınızı iyice tanıyın özelliklerini bilin. Parkurda nasıl bir alanda kalacağınız belli olmaz. Ancak aracınızı iyi tanırsanız. Aracınıza göre bulunduğunuz durumdan çıkmak için çözüm üretebilirsiniz. Gündelik kullandığınız aracınız, ticari olarak kullandığınız aracınız, arazide kullandığınız aracınız V. B hangisi olursa olsun aracınızı iyi tanıyorsanız eğer olumsuz durum ile karşı karşıya geldiğinizde çözüme ulaşmanız çok kolay olacaktır. Teşekkürler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir