Herkese Merhabalar bu makalemizdeki konumuz arabaların içinde oluşan bir arızadan veya bakımsızlıktan ortaya çıkan yakıt kokusu. Yakıt kokusu özellikle uzun yolculuklarda yolcu kabinindeki insanları ciddi rahatsız eder.
Hassas insanlarda bulantı baş ağrısı gibi değişik semptomların göstermesine sebep olur. Aracın içinde yakıt kokusunu oluşturabilecek 2 seçenek var diyebiliriz.
Bunlardan biri yanmış yakıt kokusu yani emisyondur. Sebebi ise egzoz manifoldundaki kaçaklar ve egzoz sitemindeki patlaklardır.2 ci sebep ise yakıt sistemi kaçakları ve yakıt deposu hava tahliyelerinin zamanla tıkanmasıdır.
Yakıt sistemi ile alakalı sorunlar muhakkak kısa zamanda çözümlenmelidir. Yakıt sarfiyatı artığı gibi yanıcı olduğunden tehlike saçmaktadır. Buna nazaran Egzoz sistemide önemlidir. Sonuçta zehirli gazı yolcu kabininde solumanız yolcular için ilerleyen zamanlarda ve anlık olarak ciddi sorunlar yaratabilir.
Genel olarak benim karşılaştığım koku sebebi ise yakıt deposunun hava tahliyelerinin tıkanması. Kendi yapmış olduğum tespit ise düşük seviye yakıt ile aracınızı kullanmanız. Düşük seviye kullanılan bir depo belirli zaman sonunda hava tahliye noktalarının kuruması büzüşmesi gibi sorunlar oluşturuyor.
Bu nedenle de görevini tam anlamı ile yerine getiremiyor. Düşük yakıt seviyesinde kullanmanın yakıt deposundan tutunda motorun ömrüne kadar bir çok olumsuz örneğini sayabilirim. İlerleyen zamanlarda detaylı bir şekilde ele almayı düşünüyorum. Akaryakıtın pahalı olmasından dolayı kullanıcılar düşük yakıt seviye ile kullandığını bilmekteyiz. LPG ‘li araçlarda durum dahada önemlidir. Ancak yakıt deposundaki vanaya ulaşması kolay olduğundan dolayı koku hissedildiği anda ana vana kapatılmalıdır.Egzoz sisteminde çatlak veya patlaklar olmasının sebepleri uzun zamandır çalışıyor olması olabilir.Ancak susturucular veya katalizör tıkalı ise sıkışmadan dolayı sisteme zarar veriyor olabilir.Teşekkürler.