Herkese Merhaba arkadaşlar bugünkü konumuz arıza ışıkları.Aracınızda bulunan tüm arıza ışıklarını tek tek detaylandırıp kafanızı karıştırmak istemiyorum.
Her aracın arıza ışıkları aynı ifade simgeleri ile olmayabilir.Aynı arızadır.Ancak görsel veya terimler farklıdır.
Bu yüzden size önerim aracınızın size ifade ettiği tepkileri ilk olarak anlayabilmek için kullanım kitabına göz gezdirmeniz.
Ancak bu göz gezdirmeyi başınıza bir olay geldiği anda değil.
Başınıza bir olay gelmeden yapınız.Bunun sebebi ise olumsuz bir olayla karşılaştığınızda olayın şoku nedeniyle algılarınız kapanmış oluyor.
Çözümünü bunun neye sebep olduğunu veya servis yetkilinize yanlış yönlendirme yapıyorsunuz.
Bu yüzden başınıza bir şey gelmeden bakmanızı şiddetle tavsiye etmekteyim.
Sadece aracınızın arıza ışıkları için değil.Aracınız ile ilgili başka bilgiler bilmeniz sürüş kontrolunuza bile katkı sağlayacaktır.
Konuyla ilgili yaşadığım bir kaç anımı sizlere anlatmak istiyorum.
Çogu araç artık kendini arıza lambası yandığı durumlarda korumaya almaktadır.
Ancak korumaya dahi alsa bazı kullanıcılar yanlış tespitler ile durumu çok farklı boyutlara taşıyabilmekte.Mekanik bir örnekle başlıyorum.
Bazı marka araçların periyodik bakım KM’si geldiği zaman yağ ışığı yanmaktadır.Sürekli yanar yada sarı renkte yanar.Yağ uyarısı verir.Servisinize başvurun diyebilir.
Hepsinin ifade biçimi farklıdır.Aracını yeni alan bir müşterimizin yağ lambası yanması sebebiyle aracını akaryakıt istasyonuna götürüyor.Bizimle o an için irtibaata geçmiyor.
Sorunun basit bir yağ eksilmesi teşhisini koyması.Yağ çubuğunun gösterdiği seviye durumuna bakmaksızın üzerine 4 litre kadar yağ eklemesi.
Tabiki yağ eklemesi bir şeyi ifade etmiyor.Yağ ışığı sönmemekte olduğu için kendi aklınca nasıl olsa 4 litre yağ koydum.Beni servise kadar götürür diyerek.
Aracını çalıştırıp trafiği çıkıyor.Aracın motorunda ortalama 4 litre yağ var iken.Bu yağın üzerine 4 litre daha koyması ile birlikte araç çalışır.Ancak 2 km sonra fazla yağ neticesinde motor kitliyor.
Sonuç olarak ciddi bir masraf ve hüsran ortaya çıkıyor.Ama araç sahibi kılavuza baksaydı.
Servisini arasaydı böyle bir durum yaşanmayacaktı.Konu gerçekten ciddi önem taşımaktadır.
Bir diğer anım ise ışığı önemsizleştirme.Müşterim başka bir sebep nedeniyle işyerimize geldi.
Aracını işini hallettik.Ancak test sürüşüne çıktığım sırada gösterge panelinde hidrolik direksiyon arıza var diyip kısa süre sonunda kayboldu.
Araç sahibine bu durumu söyledim.
Kendisinin yapmış olduğu araştırmalar neticesinde bu durumun önemsiz hatta kronik olduğu tespitini yaptığını söyledi.
Bu şekilde 3 ayı aşkın sürede kullandığınıda dile getirdi.
Zamanı var ise aracı kontrol etmem için bırakmasını söyledim.Müsait olduğu için aracı bıraktı.
Kontrol etmeye başladım.Hidrolik direksiyon demesi nedeniyle baştan yola bu sistemden çıktım.
Gördüğüm senaryo gerçekten inanılmazdı.Aracın direksiyon kutusunun normal şartlarda aracın boyutlarına göre 4 veya daha fazla cıvata olabilmektedir.
Bu aracımızda 4 vida olması gerekirken 3 vida bulunmaktaydı.3 vida ciddi anlamda gevşek diyebiliceğim kadar gevşekti.
Ayrıca direksiyon kutusu sabit duramaması sebebiyle kablo tesisatına bile zarar vermişti.Büyük ihtimallede kabloları şase yaptı içinde arıza anlık yanıyor ve sonunda sönüyordu.
Bu aracı 3 aya aşkın süredir kullanması bu durumu önemsememesi hayatına veya ciddi bir sorunla karşılaşmasına yol açabilicekti.
Bu durumun ortaya çıkmasının nedeni hakkında büyük ihtimalle aracın yürüyen aksamının söküldüğünde cıvataların sıkılmaması veya üretim hatasına kadar gidebilmekteydi.
Ancak konu ne olursa olsun.
Aracınız bir belirti verdiği durumlarda mutlaka servisinize başvurunuz.Önemli yada değil.Kronik yada anlık hiç farketmez.Tespiti mekanik olarak kontrol etmeden yapmayınız.
Aracınızı kullanırken bir o kadar dikkatlı olmanız gerektiği gibi gösterge panelinizde gözükecek ışıklarada dikkat etmeniz gerekmektedir.Teşekkür ederim.